Novinky

Tigertrap Records uvádí: Clone Quartet, Applicants, Mock Orange

Clone Quartet Clone Quartet – Well-Oiled Machine
11 skladeb / 41:00, Tigertrap Records

Původně belfastský Clone Quartet naskočil na vlnu, které se poněkud nesrozumitelně říká nu rave. Nu rave nebo dance-punk, Angláni, resp. tamní hudební žurnalisté, měli snad odjakživa potřebu vymýšlet zavádějící škatulky, ale čert to vem (jak by řekl Dybbuk). Pokud se máme obejít bez anglické hudební diagnostiky, tak Clone Quartet kombinují rockové nástroje s elektronikou (a kdo dnes ne?) a na jejich produkci se dá dost dobře tančit (takových by taky bylo). V několika skladbách využije kapela zvuku flétny, což je nečekaný a ve výsledku funkční tah. Taneční momenty dokáží Clone Quartet skloubit s nirvanovskou agresí a klávesák si ve skladbě Played To Death dovolí dokonce sólo na varhany, při němž zavzpomínáte na artrockové exhibicionisty. Zároveň je ale ono kvazi wakemanovské sólo s dávkou nadhledu v novém kontextu vlastně docela zábavné. Clone Quartet zní jako skutečně dobře namazaná mašina.

70 %

navštivte:
www.clonequartet.com

poslechněte si:
www.myspace.com/clonequartet


Applicants Applicants – Life In The Bus Lane
12 skladeb / 31:27, Tigertrap Records / Brainlove Records

Ačkoli trio Applicants na rozdíl od Clone Quartet postrádá v základní sestavě baskytaru i bicí, jejich produkce je paradoxně rockovější, resp. punkrockovější, než je tomu u výše recenzovaných kolegů. Opět nechybí taneční šmrnc. Na první poslech zní Applicants méně moderně, více pracuje s archiváliemi, ale vše nakonec vyrovnávají nadhledem a humorem. Stačí si přečíst názvy skladeb Crappuccino!, Hypochondriac #2, Enjoy Your Pizza, zalistovat bookletem a zaposlouchat se do hravých aranžmá chytrých písniček, které svou kolážovitostí, bláznivými střihy a samply evokují Becka v období alba Midnite Vultures (1999). Přímočařejší punkovou tvorbou zase připomenou před časem obnovené The Presidents of the USA. Přes tyto americké odkazy si ovšem Applicants na svém dlouhohrajícím debutu zachovali britský zvuk.

85 %

navštivte:
www.applicantswebsite.co.uk

poslechněte si:
www.myspace.com/applicants


Mock Orange Mock Orange – Captain Love
12 skladeb / 41:49, Tigertrap Records

Pro zvuk Mock Orange je charakteristické, jaký byl kladen důraz na kytarové party. Rozhodně se nejedná o obligátní kytarové riffy, na jaké narazíte u kdejaké tuctové kapely, ale o relativně složité postupy, které ve výsledku mají přes svou členitost melodický potenciál. Vzpomenete si při nich na slavnější kolegy Modest Mouse či The Flaming Lips. Výlučnost kapele dodává i poněkud astmatický vokál Ryana Grishama a sklon k psychedelickému blouznění. Vedle toho se kapela umí postavit čelem ke svým kořenům (Mock Orange pochází z Evansville v Indianě) a vystřihnout si akustickou Old Movies inspirovanou americkou lidovkou, aniž by to působilo křečovitě.

Na pop-punkové značce Lobster Records, kde svého času Mock Orange vydávali, působili trochu jako bílá vrána. Ve srovnání s většinou tehdejších kolegů byla jejich muzika chytřejší a méně přímočará. Ve společnosti kapel z Tigertrap Records to Mock Orange sluší přece jenom více. Od svého debutu Nines & Sixes z roku 1998, ušla kapela dlouhou cestu. Lety se vyvíjela a zrála a zároveň zůstávala svá. Captain Love je povedená deska, dospělá i dětsky hravá zároveň.

75 %

navštivte:
www.mockorange.net

poslechněte si:
www.myspace.com/mockorange