Novinky

Mouse on Mars - Parastrophics

Německé duo producentů Mouse On Mars patří ke stálicím německé IDM už téměř 20 let. Od jejich dlouhohrajícího debutu Vulvaland (1994) už odkapalo hodně vody z kohoutku elektronické hudby a od vydání posledního právoplatného alba Varcharz už je to, bratru, dobrých 6 let. Po tomto posledním těžko poživatelném "garážovém" live experimentu se na Parastrophics opět přiblížili ke svým poslouchatelnějším konstrukcím odkazujících se až kamsi k „pošramocenému“ disco funku na albech Idiology a Radical Connector.

V provedení MOM se ovšem na novém počinu nedočkáme jasných snadno stravitelných plážových hitů, což napovídá i název pilotní skladby The Beach Stop. Ty musíme hledat ukryté pod vrstvou zvukového podloží, přefiltrovaných samplů a paskřivených hlásků, tak jako v závěrečné taněčně „housující“ klipovce Polaroyced, která je zároveň asi nejvstřícnějším kouskem z celého alba.

Na jedné straně nám Mouse on Mars servírují hravou rozvernost francouzů Dat Politics, na druhé straně perverzní parodii na pop jako např: Aphex Twin v jeho blahodárném obdodí Richard D. James alba. V mírně nostalgickém duchu MOM tak upomínají éru rozkvětu elektronické hudby let devadesátých, kdy k předním labelům, které v té době usměrňovaly hudební avantgardu, byly londýnští Warp s plejádou elektronických experimentátorů jako Autechre, Boards Of Canada či Squarepusher. Němečtí „slídiči“, však tenkrát zdaleka nezůstávali po zadu a šlapali jim s kvapíkem na paty. Vždyť, kdo jiný má na svém území silnější argument pro odosobněnou elektroniku, než oni se svými Kraftwerk a Can, potažmo celým kraut-rockem.

Nové albu je možná předurčené spíše pro skalní příznivce Mouse on Mars, kteří toužebně čekali další nášup svých electro-guruů, z doby jejich největšího rozpuku, než že by tahle deska měla zásadní ambice hledat nové posluchače. Starší budou potěšení, mladší se můžou poučit z historie, a tak by to vlastně mělo být.

Mouse on Mars - Parastrophics
13 skladeb
Monkeytown Records 2012