Novinky

Představujeme vám: Soap&Skin

Údery o tělo kytary, ambientní linka gradující v podmanivý, klavírem podkreslený, vokální part. Goodbye. Geniální kolaborace Anjy Plaschj aka Soap&Skin s Apparat live bandem, dává jasně najevo, že se mladá pianistka neztratila v melancholických náladách svých skladeb a tvoří dál. Na první pohled se zmiňovaná spolupráce může jevit jako poměrně dichotomické spojení, zvláště z retrospektivního hlediska. Ale to je právě ten úhel pohledu, který nám ozřejmí, proč Apparat, dříve veliký bouřlivák z Berlína, požádal o spolupráci právě Anju. Label Shitkatapult je oním styčným bodem. Už se vyjasňuje? Svého času byl totiž Sascha Ring aka Apparat jedním z majitelů vydavatelství a Anjin první single Mr. Gaunt Pt. 1000 se objevil v roce 2006 na kompilaci Shitkatapult Empfiehlt! v době, kdy jí bylo neuvěřitelných šestnáct let!

Děvče, vyrůstající na vesnici na rodinné prasečí farmě, si okolo sebe vytvořilo tajemnou, místy až démonickou auru. Prvotní EP Untitled (2008) či Spiracle (2009) dávají nahlédnout do útrob organického spojení piana s elektronickými experimenty velmi specifického rázu. Následné LP Lovetune for Vacuum jasně potvrzuje talent, který vydá za tři básníky a deset schizofreniků. Démonické self se dere napovrch zejména při živých koncertech, kdy se Anja nezdráhá texty písní vyloženě křičet a divoce gestikulovat, zatímco jemnější poloha mladé pianistky s červivým mozkem  se projevuje spíše na studiových nahrávkách. Piano ovšem nehraje vždy prim, např. v písních DDMMYYYY či Xray Heartland dává jasně najevo, že elektronickou tvorbu neovládá o nic hůře než tu klavírní. Extrémním důkazem je skladba Fleischwolf (v překladu mlýnek na maso), v níž hlavní rys tvoří prasečí kvílení. Dětství jí přece jenom formovalo hudební cítění poměrně zásadně. Už ve svých raných  začátcích Anja působila velice vyspělým a názorově uceleným dojmem, který se ani po pěti letech nemění. Možnost regulérního zhodnocení hudebního progresu budeme mít už v únoru následujícího roku, na kdy Anja oznámila vydání nového EP. To by mělo obsahovat i cover verzi osmdesátkového hitu Voyage voyage francouzské zpěvačky Desireless, který vytvořila pro soundtrack k rakouskému filmu Stillleben režiséra Sebastiana Meise, v němž si i sama zahrála. Úryvek písně je možno si poslechnout v oficiálním traileru filmu.